2009. december 28.

102 kiskutya

Szörnyella De Frász (Glenn Close), mint elhivatott állatbarát? A hosszú börtönévek mély nyomot hagytak Szörnyella életében. Úgy tűnik, minden szőrmeneműtől kitör rajta a frász, ám lelke mélyén valahol ott lapul a régi vágy: egy hatalmas, pöttyös szőrméjű bunda! Hogy ártatlanságát bizonyítsa, állást vállal egy kutyamenhelyen, s odaadásáról gyanakvó nevelőtisztjét, Chloét (Alice Evans) is sikerül megtévesztenie. Ám színre lép a szűcsök szűcse, a bundák királya: Monsieur Le Nyúz (Gérard Depardieu), aki arról híres, hogy mindig kihozza a pöttyökből a maximumot. (port.hu)

Valószínűleg én vagyok a hibás, mert túl sokat vártam egy mesefilmtől. Pedig hiába, bármennyire is klasszikus az alaptörténet, bármennyire is Disney-s a feldolgozás és bármennyire is aranyosak a kiskutyák, több sor bőrt erről már nem lehet lehúzni, még akkor sem, ha az jelen esetben pöttyös.

Sajnos az egész filmet vacaknak tartottam, erőltetett, kínos-küszködős poénokkal, nem túl sok eredetiséget mutató történettel. Gérard Depardieu, akit egyébként szeretek, most engem kimondottan idegesített, csakúgy, mint a túlzottan "beszédes" állatok. Sajnos nekem még túlzottan él a fejemben a régi Disney rajzfilm, és annál jobbat, aranyosabbat, kedvesebbet, megmosolyogtatóbbat úgysem tudnak már készíteni. Egyetlen pozitívum a filmes feldolgozásban (legyen szó akár az első, akár a második részről) Glenn Close alakítása. Hihetetlen, hogy a színésznő mennyire át tud változni egy dühtől és gonoszságtól reszkető boszorkává! :) Igazából én végig őt figyeltem, más nem nagyon tudott lekötni.

Nem nagyon tudok mit kezdeni ezzel a filmmel. Családinak nem nevezném, mert szerintem a felnőtteknek unalmas és bárgyú, de gyerekfilmnek sem mondanám, mert szerintem a gyerekek sem hülyék egy ilyenhez, én legalábbis tuti nem ajánlanám nekik, már csak a film végi sütős jelenet miatt sem. Az azért félelmetes... :$ Mindenesetre egyszer megnézhető, majd nagyon könnyen elfelejthető (és elfelejtendő) az alkotás. Persze azért tegyük hozzá: leszámítva Glenn Close Szörnyelláját. :)

2/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése