2010. január 19.

Egyszerűen bonyolult

Jane három felnőtt gyerek anyja és egy jól menő pékség és étterem tulajdonosa Santa Barbarában. Egy tíz éves válás után baráti a viszonya az ex-férjével, az ügyvéd Jake-kel. Ám amikor Jane és Jake elutaznak a fiuk diplomaosztójára, a helyzet elkezd bonyolódni. Egy ártatlan közös étkezés elképzelhetetlen fordulatot vesz - affér lesz belőle. És mivel Jake-nek már van egy új felesége, a sokkal fiatalabb Agness, így most Jane lesz a másik nő. Ebbe a már amúgy is zűrös románcba csöppen bele az építész Adam, aki maga is a saját válásából próbál kigyógyulni. Beleszeret Jane-be, de hamar ráeszmél, hogy egy szerelmi háromszögbe került. (port.hu)

Milyen jó is úgy leülni filmet nézni, hogy közben előre tudod, nem érhet meglepetés, mert csupa jó színész szerepel majd benne!

Hát, meglepetés nem is ért, de mégis be kell valljam, számomra nagyon nehezen indult el a sztori. Persze nem unatkoztam, inkább csak úgy szemlélődtem, várakoztam a film első felében. Aztán jött egy pont (körülbelül a lebukás-közeli szállodai jelenet környékén), amikor hirtelen felkaptam a fejem és onnantól végig csüngtem a képernyőn, időnként hangosan nevetgélve. Azt hiszem ott kezdtek igazán "élővé", közelivé, szerethetővé válni a karakterek. A legnagyobb meglepetést egyébként számomra a vő okozta, bár ő meg néha már nyakig belesüllyedt a szokásos vígjátéki szerepkörbe, mégis, nekem kellettek az ő aranyos-vicces megjegyzései, hogy kicsit tompítson egy-két jelenet nyíltságán, kínosságán.

Egyébként a filmben szerintem az a legjobb, hogy teljesen újat tud hozni. Ki gondolt volna eddig egy hasonló szerelmi háromszögre, pláne hatvan év körüli szereplőkkel? De még ilyen felállásban is sikerült jól működő romantikus vígjátékot kanyarítani belőle! Persze azért hozzáteszem, hogy maga az alaptörténet és a bemutatott szituációk egy része korántsem a vigyorgós kategóriába tartozik, sőt, nagyon is komoly dolgokat, esetenként épp fájó pontokat érint. Szóval egy ilyen nem mindennapi történet is fel tudja hívni a figyelmet mindennapi, egyáltalán nem kacagtató, sokkal inkább mélyen az érzésekbe gázoló élethelyzetekre.

Meryl Streep természetesen káprázatos, és ezúton üzenem, hogy ha bárki még egyszer csúnya kritikát mer írni róla, kinyúlok a monitoron és jól az orrára koppintok! Csodálatos ez a nő és kortalan; imádom nézni, ahogy minden porcikájával játszik, sőt, szinte szárnyal. :) Mint ahogy Steve Martint is szeretem és ebben a filmben szerintem kimondottan kedves szerepet kapott, most hirtelen nem is tudnék mást elképzelni a helyére. De sajnos nem tudtam nem észrevenni az arcán, hogy az évek már rajta is hagytak nyomot, Alec Baldwinról nem is beszélve! Persze azért rossz szót róla sem tudok mondani, szerintem nagyon is jó alakítást nyújtott, annak ellenére, hogy az általa megformált karakternek néha már kedvem lett volna jól behúzni egyet! (Úgy látszik, ma ilyen harcias formában vagyok.)

Szóval a film nagyon tetszett, kellemes, nevetgélős perceket szerzett, majd miután a végéhez értünk, kicsit el is gondolkoztatott a kapcsolatokon és azok sokrétegűségén, még akkor is, ha nekem konkrétan ilyen jellegű tapasztalatom nincs is, csak a nehézségét tudom átérezni.

5/5 (Az összhatás mindenképpen 5 pontos, természetesen a színészek is, de mivel a film eleje bennem nem sok mindent tudott elindítani, egy kicsi mínuszt azért tennék a mellé az ötös mellé... Tény, hogy egy-két dolgot jobban is meg lehetett volna oldani, de hát elfogult vagyok. :) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése