2010. június 23.

Mindenki megvan

Frank Goode egész életében keményen dolgozott egy huzalgyárban, hogy családjának mindent meg tudjon adni. Nyugdíjasként ébred rá, túl kevés időt töltött gyerekeivel, így itt az ideje, hogy változtasson. A szívhez szóló film egy olyan családi problémát mutat be, amit sokan jól ismerhetnek a modern világban. Szülők és gyerekek távol élnek egymástól és annyira lefoglalják őket problémáik, hogy eszükbe sem jut meglátogatni a másikat. (port.hu)

Hát, ez egy nagyszerű film! Robert De Niro zseniális, a történet szívhez szóló, de a megható jelenetek mégsem lesznek nyálasak, az apró részek kidolgozottak (mint például a futószalagon magányosan keringő görgős bőrönd a narancssárga pántlikával), és az olyan kis egyszerű megoldások is, mint például a felnőtt-gyerekek és a gyerek-gyerekek felváltva való szerepeltetése, igen ütősek. Ja, és Kate Beckinsale haja tényleg gyönyörű. :) A történetben van ugyan némi kiszámíthatóság, de ezen könnyen túl tudtam lépni, hiszen végig lekötött; időnként könnyeztem, máskor meg jót mosolyogtam a film jól elrejtett, egyáltalán nem hivalkodó, de igenis végig jelenlévő, kissé ironikus humorán.

Egyetlen problémám van csak, ami kicsit belerondít ebbe a nagy idillbe, és bevallom, szégyenkezem is emiatt. Lehet, hogy én vagyok éretlen ehhez, vagy csak alapból szeretek mindent túlkomplikálni, vagy épp mostanában jellemző nyomott hangulatom teszi, de nekem nem tetszett a dolgok túl egyszerű megoldása. Igenis, néha kell egy-egy hangosan és határozottan kimondott mondat a problémáinkkal való szembenézéshez, nem elég csak úgy eszméletlen állapotban odahallucinálni a rég elmúlt gyerekkort és gondolatban rendezni sorainkat. Persze, valahogy túl kell lépnünk, túl kell élnünk, különben becsavarodnánk, de... csak egy-egy atyai mondat, biztatással vagy akár humorral, nekem olyan nagyon hiányzott volna!

Persze attól még maradandó és emlékezetes lesz számomra a film, csak sajnálom, hogy azt a picike, gyakorlati dolgot, azt a kis szikrát, nem kaptam meg az egyébként zseniális másfél óra mellé.

4/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése