2010. július 21.

Egyenesen át

Egy csoport orvostanhallgató halálközeli állapotról szeretne tapasztalatokat szerezni. Ennek érdekében egymás szívét állítják meg, majd újraélesztik. Múltjukból felvillanó képek jelennek meg, gyermekkori rémálmok, bűnök, amelyeket ők vagy ellenük követtek el. A tapasztalok egyre erősebbé vállnak, a látomásaik fizikailag bántalmazzák őket, ahogy egyre mélyebben próbálják meg a halálközeli állapotot feltárni; megoldást remélve. (port.hu)

Megpróbálok elfogulatlan lenni, bár tény, hogy az ilyen félős-rettegős filmek nem a kedvenceim. Viszont attól nem tudok eltekinteni, hogy ezt most kb. a 3/4 részéig utáltam.

Azt hiszem az a legnagyobb baj vele, hogy a "normál", tehát nem halál utáni és nem hallucinált élmények is totál úgy vannak filmezve, mintha nem valóságosak lennének, úgyhogy az ember sokkal hamarabb elkezd rettegni, mint hogy valójában a rettegős részek következnének. Szintén zavartak a hibák, mert azért néhány helyen az orvosi részletek még a Vészhelyzet hitelességét is jóval alulmúlják. Ja, és mellesleg az sem derült ki számomra, hogy akkor ők most medikusok, végzősök, vagy pedig már rezidensek? Következetesen doktorozzák ugyanis egymást, sőt, műtenek és újraélesztenek, de közben mégis bonctermi gyakorlatokra járnak. Na mindegy, ez talán csak szőrszálhasogatás, az viszont nem, hogy féltem és rettegtem a film közben, és a legrosszabb az volt, hogy igazából nem is tudtam, miért. Össze-vissza odavágták az ijesztő, összefüggéstelen jeleneteket, de értelmet nem sokat láttam bennük, egészen addig, míg az első megoldás meg nem született - erre pedig csak a vége felé került sor, ami odáig azért jó sok rettegés ám! Onnantól kezdve viszont jöttek a felszabadulás-érzések és magyarázatok, ez pedig nagy pozitívum, így legalább lett mondanivalója is a történetnek.

Most visszatekintve csak egy dolgot remélek: hogy mihamarabb elfelejtem a részleteket és csak olyasmik maradnak meg belőle, mint a végén a főszereplőkön (és rajtam) eluralkodó nyugalom, no meg az azóta nagy nevűvé vált, de itt még ifjan szereplő kis fiatal színészek mosolya. :)

2/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése