2010. október 1.

Egek ura

Ryan Bingham a nagyvállalati leépítések szakembere, magyarán szólva abból él, hogy embereket rúg ki. Élete nagy részét szállodákban és repülőkön tölti, és bőszen gyűjti a törzsutas mérföldeket. Hamarosan eléri a tíz millió mérföldet, ám megismerkedik egy szintén törzsutas nővel, és kiszámíthatóan biztonságos élete egy csapásra a feje tetejére áll. (port.hu)

Érdekes film ez, de egyben az egyik legdurvább, amit mostanában láttam - és ezt nem(csak) azért mondom, mert mostanában nyugisabb, vidámabb, mosolygósabb filmeket néztem, hanem mert kirúgásokat futószalagon bemutatni tényleg durva. De ha ezen tovább lépünk, a történet akkor is olyan dolgokról szól, mint magány kontra család, karrier kontra emberi kapcsolatok és az azokból adódó kötelezettségek, aztán hopp, hirtelen rájövünk, hogy magáról az "élet értelméről" van szó. Persze szerencsére ezt nem rágják a szánkba, sőt, még csak dönteni sem döntenek helyettünk ezügyben, vannak viszont alternatívák és ezek még a kemény, rideg, céltudatos George Clooneyt is többszörösen kizökkentik saját kis életéből. A filmnek egyébként külön érdeme, hogy bármennyire is gyomorforgatóan indul, utána a nézőt is beleandalítja főhősének belső változásiba, sőt, új terveibe, boldog óráiba, még akkor is, ha a bőröm máris előre sajog, annyira érzem a hamarosan elcsattanó pofont és a még meg sem kezdett új élet kártyavárszerűen való összeomlását.

És hogy most mit érzek? magam sem tudom. örömet azért, mert tudom, hogy előttem a rengeteg lehetőség és úti cél, melyek közül szabadon eldönthetem, mit válasszak; félelmet pedig azért, mert sosem tudhatom előre, hogy biztosan jól választottam-e. De ki tudja, talán nincs is helyes döntés, mert egészen egyszerűen bármi helyes lehet, ha később aztán kitartunk mellette és ahhoz alakítjuk az életünket. Vagy talán csak egy helyes döntés van, de az mindenkinek más és más, feladatunk pedig csupán annyi, hogy azt megtaláljuk.

Nem okoskodok tovább, abban viszont egészen biztos vagyok, hogy ezt a filmet megnézni jó döntés :) - mondom ezt úgy, hogy közben én valahogy immunis vagyok George Clooney sármjára. De a való életben egészen biztosan nagyon jó fej lehet, hiszen gondolom nem véletlenül kerül bele a filmjeibe egy-egy önironikus, megmosolyogtató mondat. Persze a lényeg akkor is az üzenetben van, és abban még, hogy milyen gondolatokat indít el a nézőben. Na, ezzel viszont már le tudott venni a lábamról.

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése