2010. november 30.

Casting minden

Egyedül él a régi bérházban Novai Rezső, az egykor szebb napokat látott dalszerző. A felesége halála után visszahúzódott, zárkózott emberré vált. Kis presszóban zongorázik, a zongorán kívül pedig csak a lóverseny érdekli. Egyik nap találkozik Ormos Katival, aki azt szeretné, ha felkészítené a dalversenyre. A lány nevelőotthonban takarítónő, maga is ott cseperedett fel. A férfi egykori szerelme, az énektanárnő Juli küldte hozzá, mert képtelen volt megküzdeni a lány erős személyiségével. Rezső azonban hallani sem akar a tanításról. Ám Kati nevelőtanára, Dadus nem hagyja annyiban a dolgot, mindent eszközt bevet, hogy rábeszélje, foglalkozzon vele. (port.hu)

Ó, igen, ezt a filmet is láttam valamelyik este, de hogy őszinte legyek, nem hagyott bennem maradandó emlékeket... egyetlen apropója a választásomnak csakis az volt, hogy az ország már megint akkora meganyál és x-faktor mániában él, hogy teljesen kirekesztettnek érzem magam amiatt, hogy egyiket sem nézem. Bár, bevallom, a szomszédom akkora mega-fan, hogy ha véletlenül péntek este otthon vagyok és nem vigyázok eléggé, akkor én is majd' minden dalnak fültanúja szoktam lenni. ;)

Viszont ami a filmet illeti... harmatgyenge és igazából nem is szól semmiről. Azt eddig is tudtam, hogy Oláh Ibolyának jó hangja van (aktuális kedvencem tőle a Baby :) ), meg hogy Kern András egy meglehetősen idegesítő alak, akinek a poénjai az esetek 90%-ában szerintem csakis saját maga számára viccesek, de hogy egy filmet el tudjon vinni a hátán e két ember majdnem-románca, az eléggé hajmeresztő ötlet és sejtelmem sincs, hogy gondolhatta bárki is, hogy ez így működni fog. Oké, vannak benne egész tűrhető dalocskák, meg valamennyire felidézi a régebbi műsorok hangulatát, amiket anno még én is nyomon követtem, de ennél nagyobb "érdemet" sehogy sem tudok találni benne. Értem én, hogy próbálták viccesre venni a dolgot, de Oroszlán Szonja "szokásos" karaktere  és a csip-csup mellékszereplő sztárpalánták idegesítő visongása meg túljátszott szenvedése számomra is szinte szenvedéssé tette ezt a másfél órát.

Ez van. Ha gonosz lennék, még azt is hozzá tenném, hogy ez is egy olyan tipikus béna, futószalagon gyártott magyar film, amit egy porcikám sem kíván, de hát akkor be kellene vallanom, hogy én balga, áldozatául estem egy ilyennek. Így inkább csak maradjunk annyiban, hogy nagyon-nagyon-nagyon gyorsan felejthető alkotásról van szó.

1/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése