2010. december 28.

Nim szigete

Nim az egyik trópusi szigeten él a tudós édesapjával. A legjobb barátai: Silkie, a fóka, Fred, a kerge iguána és Galileo, a vakmerő pelikán. Nim és barátai vad és izgalmas kalandjait a régi legendák és Alexandra Rover írónő könyvei inspirálják. Egyik nap Nim apja viharba kerül, és eltűnik a tengeren. A magára maradt kislány a kedvenc regényhőséhez, Alex Roverhez fordul levelével, hogy segítsen neki őt megtalálni. Az agorafóbiában szenvedő írónő, aki eddig az utcára sem mert kimenni, összeszedi minden bátorságát, és útra kel, hogy találkozzon Nimmel. (port.hu)

Elismerem, ez az ismertető igen bugyuta színben tünteti fel a filmet és ha korábban olvasom, talán el is veszi tőle a kedvemet. Pedig néhány apró csúsztatástól eltekintve bizony ez a rövid tartalom, de valahogy mégis ötletesebb tálalásban és szerethetőbb karakterekkel.

Bevallom, semmit sem tudtam a történetről, csupán csak a színészek alapján döntöttem a film mellett. A Nimet alakító Abigail Breslint már A család kicsi kincsében megszerettem és ezúttal sem kellett benne csalódnom, szerintem remek gyerekszínész, csak ugye velük kapcsolatban ott az állandó félelmem: vajon mi lesz velük, ha felnőnek? Gerard Butlerbe, mint Fantomba egész egyszerűen szerelmes vagyok és kész - ó, bárcsak engem rabolna el és vinne az Operaház alatti kis birodalmába, hogy aztán együtt énekelgessünk... Viszont ha félreteszem ezt az elfogultságot, akkor bizony be kell vallanom, hogy ebben a filmben picit azért erőlködnöm kellett, hogy fenn tudjam tartani a rajongásomat. Jodie Foster (szerintem legalábbis) a legnagyobb név ebben a filmben, akit oly sok másikban láttam és szerettem már, viszont ezúttal ő is valahogy kevéske számomra... Persze mindezért kárpótol azért a csodás táj és egy mesebeli élet lehetősége, a filmet átszövő kedves humor, no meg Nim állatkái. :)

Tipikus "egynek jó" kategória, családi mozizáshoz, kikapcsolódáshoz kiváló. De szerintem nem is akar ennél több lenni.

3/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése