2011. január 10.

Eredet

A profi tolvaj mindent el tud lopni. Minél nagyobb mester a szakmájában, annál kevésbé lehet előtte akadály. Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) a legjobbak között is az első: ő mások álmait szerzi meg. Amikor áldozata éjszaka az álomfázisba jut, ő belopózik, és a legnagyobb értékekkel távozik. E tudás tette Cobbot az ipari kémkedés legkeresettebb bűnözőjévé és örökké menekülő, magányos férfivá.
És most kap egy esélyt, hogy helyrehozza az összes régi hibáját, és visszaszerezze az elveszett életét. Ehhez nem lopnia kell, hanem profi bandája segítségével visszatérnie az eredethez, és egy gondolatot elültetni valakinek a fejében. Ez lesz a tökéletes bűntény. De a legjobb tervet is keresztülhúzhatja, ha a kiszemelt áldozat maga is profi. Aki olyan veszélyes, amilyenről Cobb még csak nem is álmodott.
(port.hu)


Érdekes film és ez a jelző azt hiszem, mindent magába is foglal. A történet már az első pillanattól leköt és végig koncentrálnom kell, hogy követni tudjam az eseményeket, de bevallom, egy-két helyen azért így is sikerült kicsit lemaradnom. Olyan az egész, mintha az Ocean-filmeket kereszteznénk a Mátrix-filmekkel, aztán pedig jól felturbóznánk az egészet lövöldözős-menekülős akciójelenetekkel, de ez utóbbiakból szerintem azért kicsit vissza lehetett volna venni, nekem ez így már sok volt; például az autós üldözést, a liftben kúszást és a hóban kergetőzést már kifejezetten untam is. Persze ezt leszámítva tényleg elégedett voltam a filmmel, még a technikában sem kételkedtem, érzelmileg meg irtó gyorsan sikerült becserkészniük, igen, újra 14 voltam és szerelmes tekintettel bámultam Leonardo diCapriot. A szereplők közül még Ellen Page az, aki kellemes meglepetést okozott, a Juno után jó volt kiskosztümben és egy fokkal érettebben, komolyabb szerepben viszontlátni. A csapat meg szintén olyan, mint Clooney-é: így együtt kerek egész.

Hatásos film, látványos, ötletes, leköti a nézőt és midezek mellett még arra is képes, hogy szóljon valamiről. A vége meg felteszi az i-re a pontot, no meg eldönti, hogy az ember csak nézett-e, vagy pedig látott is. Be kell valljam, nekem a leges-legjobban az az érzés tetszett, amivel felálltam az utolsó képkocka után, még akkor is, ha közben leesett, hogy megint jól rá lettem szedve. Nem baj, pont ezt az érzést keresem mozizáskor. ;)

4,5/5 - ha kivágnánk néhány akciójelenetet, tökéletes lenne

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése