2011. augusztus 10.

Szerelem és egyéb katasztrófák

Alek Keshishian filmjének főszereplője a maga elvarázsolt világában élő, legújabb divatrendekre különösen érzékeny, és akár a kerítőnő szerepét és szívesen vállaló Emily (Brittany Murphy). Az ellentmondást nem tűrő lány a Vogue magazin munkatársaként és a magánéletben is szeret a középpontban lenni, és mindent megtenne a körülette lévő emberek szerelmi életének felvirágoztatása érdekében. Amikor egy szép napon új fotós kolléga kerül a magazinhoz, Emily rögtön küldetésének tekinti, hogy összehozza Peter-rel (Matthew Rhys), meleg szobatársával. Emily akkora lelkesedéssel veti magát bele célja megvalósításába, hogy fel sem tűnik neki, hogy ideje lenne saját boldogsága érdekében is tenni valamit. Vajon, mikor eszmél Emily az álomvilágból, és ébred rá, hogy közvetlen környezetében is akad, aki már hosszú ideje keresi kegyeit? (port.hu)

Következetlen leszek, de hát ez egy olyan hely, ahol minden gond nélkül megtehetem. ;) Szidtam-cikiztem ugyan már e mostaninál sokkal-sokkal komolyabb filmeket is, de közben ám rájöttem, hogy a titok nyitja nem más, mint az időzítés: mindig hangulatunknak megfelelő filmet kell választani. Ezúttal pedig könnyed, mosolygós, nem túl komoly témájú nyáresti filmre vágytam - ezeknek az elvárásoknak pedig nagyon is meg tudott felelni a választottam.

Nekem alapból bejönnek Brittany Murphy csacska, de nagyon is szerethető karakterei, szókimondó és őszinte legjobb barátaival pedig most igazán kellemes csapatot alkottak. Voltak humoros, helyenként nagyon is angol jelenetek, vicces szituációk, kedves-aranyos élethelyzetek. A nagy fordulatok ugyan hiányoztak, a történet eléggé kiszámítható volt, de még így is sikerült végig olyan mederben maradnia, hogy le tudott kötni, élveztem az utat a végkifejlet felé. Külön piros pont a befejezésért: megvan ugyan mindenkinek a saját kis happy endje, de nem megy át valami rózsaszín, cukormázas, giccses, naplementében egymás felé rohanásba - sőt, még fityiszt is mutat az ilyen filmeknek Gwyneth Paltrow és Orlando Bloom hollywoodi jelenetével. A pontot az i-re pedig az teszi fel, hogy kimondja: ne várjunk herceget fehér lovon, szerelmet első látásra, hogy aztán attól a minutumtól kezdve együtt éljünk "örök élet plusz húsz évig". Egymás megismeréséhez és az összeszokáshoz idő kell - de nagyon is megéri.

4,5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése