2012. július 7.

Görögbe fogadva

Ősei földjére utazik Georgia, a görög származású amerikai idegenvezető. Legnagyobb bosszúságára azonban csoportjának tagjait nem nagyon érdekli a mediterrán ország történelme és gazdag kultúrája, leginkább a tengerparton süttetnék a hasukat. Egyikük, Irv szerint nem kellene mindezt a lelkére vennie, azt tanácsolja neki, hogy próbálja ő is élvezni az életet, talán még a szerelemet is megtalálja. Meglepetésére erre nem is kell nagyon várnia. Georgia ugyanis egyre vonzóbbnak találja Poupit, a turistabusz csak görögül beszélő, kezdetben ellenszenves sofőrjét. (port.hu)

Hát, ezt a filmet én egyszerűen imádtam! Bevallom, voltak részek, amiken hangosan nevettem. Görögország, kék ég, tenger, gyönyörű táj, gyönyörű romok, vidám emberek - már jó kiindulás. Nem érdekel, mennyire hatásvadász vagy kiszámítható, engem végig lekötött. Georgia rátalál a kefijére, önmagára és a szerelemre, közben pedig a busz összes utasának ad valamit és mindegyiküktől kap is valamit. Ahogy egyre jobban megismerjük a morcos, ellenszenves, zárkózott és örökké perlekedő embereket, egyre többet meglátunk gondosan rejtegetett, érzékenyebb oldalukból is és végül még meg is szeretjük őket úgy, ahogy vannak. Olyan a film, mint egy jó hangulatú kirándulás kedves barátok között.

A mondanivaló ugyan nem hatalmas és égbekiáltó, sőt, amint hallottam, egy görögnek valószínűleg egyetlen szóban össze lehetne foglalni. Azonban a kedves humor és a szeretet, ami áthatja a filmet, kellemes kikapcsolódássá, üdítő és léleksimogató élménnyé emeli.

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése