2009. január 14.

Álljon meg a nászmenet!

Láttam már egyszer-kétszer a filmet, de utoljára jó régen már, így aztán ezen a mai post-traumás délutánon még szép, hogy lecsaptam rá. ;)

A rövid tartalom: Julianne (Julia Roberts) és Michael (Dermot Mulroney) elválaszthatatlanok. Kamaszkori szerelmük hamar őszinte barátsággá változott, és ők nem is akarnak ezen változtatni. Aztán, mint derült égből a villámcsapás, Michael egy napon bejelenti, hogy megnősül: feleségül veszi egy milliomos gyönyörű lányát, Kimberlyt (Cameron Diaz). Julianne rádöbben, hogy eddigi életét óriási tévedésben és önámításban élte: hiszen szerelmes a legjobb barátjába! Azonnal nekilát, hogy megváltoztassa az események menetét, és őt vezesse oltár elé az ifjú vőlegény. Az akció első lépése: szerezni magának egy álkérőt, aki majd féltékenységet ébreszt Michaelben. (port.hu)

Végig azon gondolkoztam, miért is tetszik ez nekem. Julia Roberts valami elképesztően ördögi és gonosz, Cameron Diaz meg idegesítően, visítóan HP-s, de sebaj, Juliát egyébként is imádom, szóval naná, hogy neki drukkolok. ...míg aztán megint meg nem világosodok, milyen szemét nőci is az ő karaktere.
Persze, értem én, ki kellett élezni az ellentéteket.


Azért fura ez. Az ember egy ideig (ifjú korában) full rózsaszínben látja a romantikus vígjátékokat meg ezt az egész szirupos világot, aztán jön pár pofon meg átbőgött nap, és máris olyanon kezd gondolkozni, mekkora abszurd helyzet már egy ilyen filmben, mikor a jövendőbeli ara az álom-exnővel kerül össze, aki ráadásul suttyomban vissza akarja kapni a pasiját.
Tudom, most rontom a filmélményt, de 2 jelenet kapcsán jutott ez eszembe:
1, mikor Cameron bevallja Juliának, hogy féltékeny volt rá, de aztán megnyugodott mert rájött, hogy noha mindig is Julia lesz piedesztálon, de a fickó akkor is őt öleli magához. Na most, én ebbe nem tudnék belenyugodni. (Pedig lehet, hogy majdnem minden párkapcsolati-féltékenykedős gondom megoldódna?)
2, mikor Julia felajánlja a közös dalukat az ifjú párnak. Nabasszus. Egyik nő helyében sem tudnám lenyelni ezt a dolgot. Valószínűleg éretlen kiscsaj vagyok, de egy közös dal egy párról szól és tuti nem asszisztálnék ahhoz, hogy erre enyelegjen a mégmindigszeretem-expasim az új nőjével, se nem enyelegnék egy tudomhogyezaközösdalukvolt dalra a frissen beszerzett férjurammal.


Hm, nagyon elkanyarodtam a témától.

De közben ám azért csak rájöttem, mi tetszik még ebben a filmecskében... ;) Például Rupert Everett, aki igen, tudom, hogy nem kicsit meleg, de attól még jó rajta legeltetni a szememet... Meg például az utolsó jelenet, tudjátok, az esküvőn, a telefonnal... na, azon mindig elolvadok. Meg persze ezen a kis mosolyfakasztó dalocskán itt ni:

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése