2009. március 25.

Elvált nők klubja

Nem először láttam most hétvégén ezt a filmet, igaz, nem is sokra emlékeztem már belőle. Sőt, annak idején, sok-sok éve, talán nem is értettem pontosan, hogy miről szól. De a három főszereplőnő és a film végi táncuk természetesen felejthetetlen volt. :)

Ezt írja a port.hu: 1969-ben egyszerre diplomázik le négy lány Xintia, Elise, Brenda és Annie. Négy elválaszthatatlan jóbarát, akik örök segítséget és barátságot fogadnak egymásnak. Az évek múlásával azonban messze kerülnek egymástól, s egy szomorú tragédia, Xintia öngyilkossága hozza ismét őket össze. Kiderül, hogy nagy szükségük van egymásra. Mindhárman elváltak és mind lelkileg, mind anyagilag csúnyán rászedték őket. A közös katasztrófa egységbe kovácsolja őket, elmés bosszúra készülődnek az ex-férjek ellen. Mivel az asszonyok saját karrierjükön túl nem csekély szerepet vállaltak férjeik üzleti életének felépítésében, tisztában vannak gyenge pontjaikkal. Az örökre megbélyegzett "első feleségek" támadásba lendülnek volt férjeik ellen, hogy "visszafizessenek" nekik mindent, kamatostól.

Szerintem ez a film már olyan nagy klasszikus, hogy nem sokat kell most itt elmélkednem róla.
Azért azt nem tudom megállni, hogy le ne írjam: Bette Midler, Goldie Hawn és Diane Keaton óriásit alakítanak. :) Az én kedvencem egyébként Bette Midler, már a Barátnők
óta. Dian Keaton  pedig már ebben a filmben is előadja azt az idióta, idegtépő vihogását, ami a Minden végzet nehéz című felmet Jack Nicholson ide, vagy oda, de számomra élvezhetetlenné tette.

Az apróbb szerepekben pedig több ismerős arc is feltűnik. Például, nagy meglepetésemre a "csábító bulímiás fruskák" szerepében Sarah Jessica Parker és Heather Locklear. Az előbbiről jutott eszembe, hogy ugyan sokat áradoztam én itt a SATC-lányokról, és hogy milyen jó is, hogy ilyen nagy barátság van köztük, mégis, a három fent említett nő az "idősebb korosztályból" simán lejátssza őket a színről. És igen, az ő barátságuk is legalább olyan szilárd, ha nem épp szilárdabb.

5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése