2010. április 5.

Játék és szenvedély

Az 1850-es évek Angliájában játszódik e furcsa emberek találkozásáról szóló szokatlan romantikus történet. Oscar anglikán pap. Lelke ugyan gyermekien tiszta, valamiért mégsem tud illeszkedni a kor társadalmi elvárásaihoz. Örökké álmodozó maradt. Lucinda tizenéves korú, szép és gazdag ausztrál családból származó lány. Meg akar szabadulni a férfiak uralta vidék kötöttségeitől, ezért utazgat a világban. Oscar és Lucinda egy Ausztrália felé tartó hajón találkoznak egymással. Lucinda üveggyárat vesz, hogy megvalósíthassa álmát: egy szinte teljesen üvegből való templom építését a kontinens legtávolabbi zugában. Ausztráliában mindkettejüket kiveti magából a társadalom, ezért még szorosabbra fűzik barátságukat. Mindketten szenvedélyes játékosok. Lucinda fogad Oscarral, hogy nem tudná elszállíttatni épségben az üvegtemplomot a világ végére. Az álmodozónak több se kell. (port.hu)

Jaj, nagy bajban vagyok most ezzel a filmmel. Értem én, hogy mindenféle szimbolikus és rejtett mondanivalót hordoz, de én még nem leltem meg ezeket. Simán csak untam. Hiába van benne az egyébként nem rossz pasi - de annál sokkal jobb színész Ralph Fiennes, ha egyszerűen idegesít az a tutyi-mutyi alak, akit megformál! És Cate Blanchett se sokkal jobb ám, bár őt legalább amúgy sem igazán szeretem, hiszen mindig az a fehérre maszkírozott, rémítő Elizabeth-feje van előttem. :S

A történet szerintem gyenge... Várom, várom, hogy történjen valami, de a félreértelmezett isteni jelek során és a tömény emberi butaságon kívül mást nem nagyon tudnak felvonultatni. Ami az ajánlóban olvasható (bár abban van egy aprócska hiba: a film nem Angliában játszódik, csak ott kezdődik el Oscar bemutatása), az mind másfél óra története, a maradék fél óra pedig a templom szállításáról szól. A film végén két meglepő esemény zavarja meg álmunkat nyugalmunkat, majd pedig a végén lecsap az Úr haragja.
Vagy nem így van? Majd elgondolkozom még rajta. Ha valaki tud segíteni, örömmel veszem. De addig is, számomra ez a film csak egy rossz emlékű 2 óra története, amit értelmesebben is eltölthettem volna...


2/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése