2008. augusztus 13.

A Múmia - A Sárkánycsászár sírja

Na, ha annyit elmondok, hogy a film teljes címét úgy kellett levadásznom a netről, mert eddig számomra csak mint "múmiás film" volt ismert - hát már minden sejthető az iránta táplált érzéseimről. Akkor mért is néztem meg? Hát a Kedves miatt. Ő mégiscsak fiú, úgyhogy el kell néznem neki, hogy ilyesmikre bukik.
Na, most hogy már leszögeztem, mennyire nem az én ízlésemnek való ez a Múmia, és most is csak "kényszerítettek" a megnézésére, talán írkálok is róla.
Szóval, kezdem ott, hogy ez ugye harmadik rész. Az első kettőre csak nagyon halványan emlékszem, valamikor régen láttam, talán tévében, valszeg csak fél szemmel nézve. Az mégis zavart, hogy nem ugyanaz a főszereplőnő (tudom, az "eredeti" terhes) és az is, hogy a gyerek sokat nőtt, a szülők meg alig öregedtek. Az viszont tetszett, hogy a helyszín most nem Egyiptom, hanem Kína. Egy dolog biztos: a kínaiak egyik fele az elmúlt időben Olimpiát szervezett, a másik fele meg ebben a filmben statisztált. ;)
Ez a kínai háttér meg miegymás jól eső frissítést hozott, de amúgy a film szerintem ugyanaz pepitában, mint eddig. Bárgyú vigyorú Brendan Fraser bárgyún vigyorogva múmiákat püföl és megmenti a világot. (Most őszintén: mi vonzó benne? Volt az a film, a George of the Jungle meg a Kőbunkó... hát nekem már örökre a majomképű idióta marad, aki abban ugrált... Ja, és a fiát játszó színész sem túl helyes szerintem.)
Szóval, ott a Brendan Fraser, ott a felesége, aki másként néz ki, mint megszoktuk, ott a fia, aki "koravén" és nem is helyes, ott a sógora, aki egy pipogya alak és fogalmam sincs, mért viszik mindig magukkal, ott a Tigris és Sárkányból az a nagyon helyes kínai nő, aki sajnos keveset szerepel, meg ott egy fiatalabb kínai csaj, a fiú kis barátnője. Hm, kihagytam valakit? Ja igen, egy világuralomra törő, feltámasztott múmiát, aki nyomja ám ezerrel a vizuális effekteket és rohadt nehéz ám legyőzni, de végül (legnagyobb meglepetésünkre) mégis sikerül.
A fent említetteken kívül: egy-két lájtos poén. Hozzáteszem, a JETIk megjelenése nekem hatalmas poén volt (mert tudjuk besenyőpistabácsikéktól, hogy a jeti az nincsenis :D), de kétlem, hogy a készítők is annak szánták. Plusz, úgy három-négyszer hangosan ki is mondtam a film közben: ez már gagyi.
Röviden ennyi. Nyilván, aki szereti az ilyen filmeket, annak remek nyáresti kikapcsolódás. Na jó, azért annak is, aki nincs oda érte, azért egyszer nézhető. 
Na mindegy, tudjuk jól, ízlések és pofonok... Ha mondjuk két éve valaki azt mondja nekem, hogy elmegyek megnézni egy ilyen filmet (értsd: pénzt adok érte), el sem hiszem neki. Na tessék, ezek szerint ennyire vak a szerelem. :$
2/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése